2014年6月12日 星期四

我的皮膚敏感

                 6月12日  星期四  晴天

自上月尾起就受到皮膚敏感的困擾, 
初時是肩、頸、肚起粒粒劇痕紅點, 
懷疑是在公園被蟲咬所致.
遇熱出汗會更痕.
去了政府診所一連五天服藥吃好了, 
不夠一星期又起紅疹, 
今次出現的位置正正在內衣褲位, 
以為是熱痱, 剛巧那幾天是端午節假期, 
無醫生可看, 唯有上網看看如何舒緩痕癢.
原來有一種爽身粉聞名於國內, 
由泰國製造, 鐵罐上印有一條蛇, 
藥房稱之為"蛇粉".
成份當然每有蛇, 
只是它比一般爽身粉加添一種清涼的成份, 
刷在身上是舒服了, 
可惜我的皮膚受不了它的乾燥, 
敏感持續.

待假期完結, 
急急腳看醫生.
西醫說不是熱痱而是皮膚敏感, 
打了一針, 開了藥膏和五包藥,
還囑咐我要戒吃牛類和海鮮等發物.
而平時我慣常飲用的鮮奶和豆漿, 
則仍然可喝.



吃了三天西藥, 病情看似好轉.
紅疹時有時無, 只在出汗後及晚上出現,
而且多出在手腳.
不過吃藥後就令我的腸胃更敏感, 
常常感到胃腹疼痛.
這段時間, 我保持著一出汗就用清水洗澡.

第一回藥看完, 
又再覆診多次.
好衰唔衰, 診症時身體上一粒紅疹都無, 
醫生話"差不多好晒"...
一到傍晚, 對腳又出晒紅點, 
真係喊都無謂.
好彩在我強力要求下, 醫生仍然開了藥, 
並因著我腸胃不適, 
把其中一隻藥改掉.


雖然如此, 吃了兩天未久, 
病情依然未有好轉.
已經主力吃米飯、蕃薯、薯仔紅蘿蔔菜心等蔬菜, 
戒除一切零食汽水或副產品. 
連我平常早午餐慣常吃的麵包和麥皮等, 
也因為含有致敏的麥麩也不敢吃.
但腸胃依然不適,
吃飽時尤甚.
皮膚敏感的成因是免疫力失調, 
只有強化體質才能醫治.
怕了西醫邊度痛就醫邊度, 
西藥都未吃光, 轉了看中醫.
搬了來灣仔後從未光顧過中醫館, 
唔知邊度好, 在網上搵就近的註冊女中醫. 
打電話查詢時知道是開藥粉唔洗煲,
啱晒我.

中醫一看我的紅疹, 就說我一定是很虛寒, 
血液循環不好, 紅疹成淺粉紅色像蚊咬, 
正常應該是血紅色的.
得知我的飲食習慣是多菜少肉後, 
又話我體形過瘦, 
蔬菜偏涼, 即使吃菜心這些正氣菜, 
身體也缺乏蛋白質支撐不起.
她叫我平時吃菜要加大塊薑,
暫時蔬菜中只可吃菜心, 
不可吃其他白色菜.
要盡量多吃豬肉和白米飯, 
為身體加添大量"正氣".
除此以外, 
要多吃紅豆、紅腰豆、紅菜頭等紅色食物補血.

平時我煮菜都不習慣加薑的, 
因為對上一次看中醫, 
就在我剛生兔寶寶後調理身體時.
那時候個中醫說我很燥, 忌薑.
於是我就戒掉辛辣和薑, 
心想連生完BB都不能吃, 我一定是很熱很燥無疑.
但今次女中醫卻提醒我人的體質是會隨時變的, 
不能一時而論.

腸胃是很奇怪的東西, 
特別是當你敏感時, 
什麼東西對身體不好, 
一吃下去就會不舒服.
回想之前幾天, 的確是一吃菜個胃就頂住頂住.
聽從女中醫所言, 
主力吃白飯, 再加豬肉或雞..



餐與餐之間, 
以前我會吃麵包, 
現在就改吃紅豆粥.
要多吃肉少點菜, 對大少來說很容易, 
他得知醫師的見議後叫我去吃大大塊豬扒...
但每個成年人大概都有些少飲食上的原則, 
好似大少就是不吃荀、芒果;
有些人不吃牛肉..
我雖未至於完全不吃豬, 
但就完全不覺得豬肉吸引.
不過在無選擇下, 
豬肉都變美食.
結合中西醫所引述致敏的食物, 
我可以吃的食物已所剩無幾了. 

一連四天吃中藥, 
皮膚雖然都係時好時壞, 
好果時皮光肉滑, 
衰過時手腳滿佈紅點, 嚇C人.
不知是中藥發揮功效加上戒口, 
 還是皮膚已習慣了痕癢, 
即使在出疹時, 也不覺得太痕.

今天已經是第四天吃中藥, 
情況好似好了點, 
至少接送完兔寶寶上學後, 
只有少量紅點, 也很快散了.
希望快少少完全復癒, 
好讓我回復正常生活, 天天帶兔寶寶去玩, 
唔洗一出街即趕返屋企避太陽.


6 則留言:

  1. 介口真係幾重要,以我經驗來說,雞暫時少吃為妙,薑可吃,蒜頭免得過就唔可吃咁多。

    回覆刪除
  2. 哎喲, 我煮菜都係冇加薑片呢@@..... 不過宜加知喇 ^ ^

    祝早日康復!!

    回覆刪除
  3. 有濕疹唔可以食菇類及蒜頭架,重有唔好用熱水沖涼,保重呀

    回覆刪除
  4. 睇見咁多藥, 好慘咁, 多多保重呀~

    回覆刪除